Zentrale Autoglas
pitää lasit liikkeessä
- Asiakastarina
Zentrale Autoglas on vuonna 1988 perustettu asennusyritys, joka vastaa erikoisosaajana linja-, kuorma-, henkilö- ja matkailuautojen sekä erikoisajoneuvojen lasitarpeisiin. Sen palvelut ulottuvat lasien vaihdosta niiden kunnostamiseen ja korjaamiseen.
Yritys on ollut Finn Lamexin kumppani jo tämän alkuajoista lähtien eli 20 vuoden ajan. Zentralen myyntipäällikkö Helge Prigge kertoo, mikä on pitkän kumppanuuden salaisuus.
TAATTUA LAATUA JOUSTAVALTA KUMPPANILTA
Zentrale on koko 30-vuotisen historiansa ajan sitoutunut korkeaan laatuun sekä palveluissaan että toimittamissaan laseissa. Finn Lamexin luotettava ja tasainen laatutaso onkin ollut ratkaiseva tekijä vahvan kumppanuuden kehittymisessä.
“Myymme asiakkaille päivittäin Finn Lamexin tuotteita”, sanoo Prigge. “Meillä on kaikille tuotteillemme erittäin korkeat laatustandardit, ja Finn Lamexin tuulilasit täyttävät aina nämä vaatimukset.”
Zentrale sai alkunsa monien yritystarinoiden tapaan pienestä autotallista. Tänään tuo autotalli on vaihtunut Mellessä sijaitseviin nykyaikaisiin tiloihin. Niistä löytyvät Euroopan suurin, yli 75 000 m2:n ja runsaan 20 000 lasin varasto, suurille ajoneuvoille räätälöidyt pysäköintitilat sekä erillinen vierastalo asiakkaille. Mellen päämajan lisäksi Zentralella on 24 muuta toimipaikkaa eri puolilla Saksaa ja Itävaltaa.
“Meillä on ollut Finn Lamexin kanssa todella pitkä suhde, joka on pysynyt hyvänä parikymmenvuotisen yhteistyömme alusta alkaen.“
“MEILLÄ ON KAIKILLE TUOTTEILLEMME ERITTÄIN KORKEAT LAATUSTANDARDIT, JA FINN LAMEXIN TUULILASIT TÄYTTÄVÄT AINA NÄMÄ VAATIMUKSET.”
JATKUVAA LUOTTOPALVELUA
Lasiliiketoiminta on nopeatempoinen toimiala, ja kumppanuuden molemmat osapuolet ovat valmiita venymään ympärivuorokautiseen palveluun. Zentrale tarjoaa Saksassa ja Itävallassa 24/7-palvelut, Euroopan laajuiset huoltopalvelut ja maailmanlaajuisen jakelun.
“Teemme hyvin aikasidonnaista liiketoimintaa”, Prigge toteaa. “Palvelemme asiakkaita kellon ympäri, joten meille on tärkeää pitää tuotteita varastossa. Finn Lamexin kanssa tämä sujuu hienosti, sillä saamme heiltä aina tarvittavat osat ja tuotteet sovituissa aikatauluissa.”
Aika on kriittinen tekijä Zentralelle, joka saa nykyisin yli 100 toimeksiantoa päivässä. Priggen mukaan niiden hoitamisen mahdollistavat ennen kaikkea varaston ja vakaan laadun jatkuva ylläpito.
“Meillä Zentralessa oli aikanaan kaksi pääongelmaa: kuinka varmistaa tarvitsemiemme osien saatavuus ja kuinka varmistaa tarvitsemiemme tuotteiden korkea laatu. Finn Lamex oli ratkaisu näihin molempiin.”